5 april 2010

Blijdorp 2e paasdag


Maandag 5 april 2010 (2e Paasdag) zijn we lekker een dagje naar diergaarde Blijdorp geweest. Gelijk maar een abonnement aangeschaft want de zomer staat weer voor de deur dus kansen genoeg om regelmatig eens wat dieren voor de lens te krijgen. Hieronder direct maar de primeur van het nieuwe girafje (Doris) geboren op zaterdag 3 april dus ten tijde van de foto 2 daagjes oud.




Vervolgens doorgelopen naar het krokodillenverblijf, waar deze jongen (of meisje, altijd moeilijk in te schatten bij een krokodil) Lekker tegen het raam aan lag en eens goed liet zien waarvoor we deze dieren toch vooral moeten vrezen...... precies het gebit.
Omdat dit dier er toch zo mooi bij lag heb ik direct maar even een studie van de tandjes gemaakt.

En omdat ik er nu toch was ook maar even een mooi ingezoomde foto van het oog gemaakt.

Daarna door naar de wolvenvallei. Zoals altijd was het hier druk bij het glas, en dat terwijl er geen wolf te zien was. Gelukkig weten we dat er aan de achterzijde nog een plekje is waar je ze soms beter, en vooral in meer rust kunt bekijken. Tussen de rietmatten door zijn er dan soms ook nog wel hele leuke foto's te schieten.



Na het bezoek aan de wolven doorgelopen naar het uilenverblijf van de Oehoe. Deze uil wilde nog aardig meewerken om op de foto te komen, hoewel het niet bewust werd gedaan. Hij was een beetje aan het ruziƫn met een collega die wat hoger in een boom zat.

Na enkele foto's was hij mij toch zat en moest ik hem door de bosjes rond het hok volgen om de laatste foto te maken terwijl hij zich voor mij trachtte te verstoppen tussen de struiken in zijn verblijf.

Daarna teruggewandeld naar de vleermuizengrot en daar voor de ingang nog wat foto's gemaakt van de waterval. Langere sluitertijd gebruikt om de beweging van het water mooi vast te leggen.



Aan het eind van de middag werd het wat kouder en zijn we langzaam richting het Oceanium gelopen. Onderweg nog even gepauzeerd bij de prairiehonden, altijd weer een grappig gezicht hoe druk die bezig kunnen zijn in en rond hun holletjes. Ze hadden net wat verse groente gekregen en waren druk bezig om dit met smaak naar binnen te werken.

In het Oceanium nog wat foto's in de diverse aquaria gemaakt. Hieronder als eerste een zeepaardje lekker loom schommelend tussen de vegetatie.

Een garnaal op zoek naar de opening in het glas. Onbegrijpelijk voor die dieren dat je er wel doorheen kunt kijken maar niet gewoon kunt doorlopen.

En als laatste een anemoon in innige omstrengeling met een koraalvisje. Door het schuren van het visje langs de tentakels komt het water in beweging en kan de anemoon het zuurstof gemakkelijker uit de stroom halen. De anemonen bewegen zich langzaam door het gehele aquarium. Het lijkt of ze zich vasthechten aan de steen of de rots waarop ze zitten, maar in werkelijkheid kunnen ze gewoon vrij bewegen.



1 opmerking:

  1. Ik vind je foto's prachtig! Ik ben zelf tekenaar en ben altijd opzoek naar foto's. Ik vind je foto's van de wolven erg mooi. Mag ik daar gebruik van maken? Ik verneem graag van je.

    Hartelijkge groet,
    Dinie de Zeeuw
    www.dierentekeningen.nl

    BeantwoordenVerwijderen